مفهوم هاست

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 آذر 1395 در ساعت 16 : 55 دقیقه | نظرات کاربران- ( 0 )

هاست چیست؟ با مطالعه این مطلب به این سوال و مفهوم هاست شناخت پیدا خواهید نمود.
به زبان ساده اگر هاست را تعریف کنیم به این صورت است که وب سایت شما برای آنکه در دنیای اینترنت به نمایش در بیاید باید بر روی یک سرویس دهنده میزبان قرار گیرد، که به آن هاست می گویند. این سرویس دهنده میزبانی وب (هاست) میتواند در کشور و شهر شما باشد و یا در کشوری دیگری قرار داشته باشد حتی سیستم کامپیوتر خود شما نیز توانایی تبدیل شدن به یک هاست را دارد، در صورتی که شما مایل هستید تا همواره سایت شما در دسترس عموم بازدید کنندگان قرار گیرد باید کامپیوترتان را 24 ساعته روشن بگذارید و این در حالی است که ممکن است از نظر هزینه و اصطحلاک و.... برای شما به صرفه نباشد این در حالی است که چنانچه کامپیوتر شما خاموش شود سایت شما تا روشن شدن مجدد کامپیوتر در دسترس هیچ کس نخواهد بود.
باتوجه به همین دلایل است که تمام اشخاص ، ادارات و موسساتی که مایل به داشتن وب سایت شخصی هستند همگی تمایل به استفاده از خدمات شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب یا هاستینگ هستند. این شرکت ها سرور های خود را در داخل و خارج از ایران و در بهترین دیتا سنتر های جقرار داده اند، و میتوانند به صورت 24 ساعته سایت شما را برای بازدید کنندگان به نمایش گذارند. در صورتی که مشکلی برای وب سایت شما پیش آمد با پشتیبانی های خود آن مشکل را مرتفع سازند. در دیتا سنتر ها سیستم های ارائه دهنده ی خدمات هاست وب سایت، به صورت 24 ساعته به برق و اینترنت متصل هستند و در صورت بروز مشکل نیز تمهیداتی برای آنها پیش بینی نموده اند.

هاست چیست | مفهوم هاست | هاستینگ

در بیشتر مواقع به دلیل صرفه اقتصادی ، دیتا سنتر ها مایل هستند فضای هاستینگ و میزبانی وب خود را به فضاهای کوچکتری تقسیم کرده، و با قیمتی پایین تر آنرا به مشتریان خود واگذار نمایند؛ در این صورت بر روی یک سرور میتوان از چند سایت تا چند صد سایت قرار داد، بر اساس میزان ظرفیتی که برای سرور هاست در نظر گرفته شده است.
سایت هایی که از نظر کارایی با حجم بالایی از اطلاعات رو به رو هستند و یا سایت هایی که امنیت آنها مهم می باشد، مایلند تا با پرداخت هزینه ای چند صد برابر از یک فضای کوچک یک سرور مختص و یا هاست اختصاصی برای سایت خود در اختیار بگیرند؛ به اینگونه سرورها که تنها برای قرار گیری یک سایت در نظر گرفته میشوند سرور اختصاصی (هاست اختصاصی) گفته می شود. سرعت ، امنیت و پایداری سرورهای اختصاصی به هیچ عنوان قابل مقایسه با سرورهای اشتراکی که چندین سایت همزمان با هم بر روی آن قرار دارند نمی باشد.

نکته آخری که باید درباره هاست رعایت نمایید:
جهت انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات هاست و خدمات میزبانی وبسایت خود، بهتر است از قبل با کسب اطلاعاتی در زمینه اینکه در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی ، قطع برق ، زلزله و ... چه تدابیری اندیشیده اند، از پشتیبانی هاستینگ خود اطمینان حاصل نمایید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :